tiistai 25. kesäkuuta 2013

Juhannus

Tättäräää! Juhannus 2013 ois selätetty ja missäs muuallakaan ku Viromaalla! Kiitokset parsikunnalle, H&H :lle ja omalle miekkoselle ofcourse♥ ! ;)

Lähdettiin sitten 20.6 Helsingin satamasta laivalla ylitte Tallinnaan. Meidän PITI yöpyä laivassa, mutta lähtöselvityksessä meille ilmotettiin, että kyseisessä laivaissa ei voi yöpyä, vaikka puhelimessa minulle sanottiin ennenkuin matkaa varattiin, että siinä laivassa voi yöpyä. No, ei auttanu sitte mikään. Laivaan mentiin ja käytiin sitte vähä infossa naputtelemassa, mutta siitäkään ollut hyötyä, pitää soittaa oikein laivayhtiön asiakaspalveluun etc. Sitten ei muutakuin ettimään hytti, jotta varmasti saadan koko rahan edestä ja voi hytti parkaa! :D Muutamat siiderit oli pakko käydä ostamassa, jottei jano päässy tulemaan. No, kaikesta huolimatta, päästiin sitten maihin, vaikka sinne ei ollut tarkoitus vielä yöllä nousta. :D Onneksi satamasta löytyi heti hotelli ja suht edullinen, jotta päästiin yöksi johonkin. Kamppeet huoneisiin ja lähdettii iltakävelylle Tallinnan keskustaan. Oikeastaan ei ehditty kävelemään pitkälle, kun porukka oli sitä mieltä, että parempi mennä nukkumaan ja herätä aamusta sitten suht ajoissa syömään ja sitte lähteä matkaan.
Hotellin aamiainen ei nyt ollut ihan odotettua, mutta minkäs voit jos menet tuntia ennen aamupalan loppumista paikalle. :D
Anyway, reput selkään ja menoks! Lähdettiin hotellista sitten kohti taksia ja ois pitäny tajuta katsoa taksien hintoja ennenkuin mennään vaan kysymään, no mutta tultii sit huijatuks joka kääntees. :D Onnistu reissu silti! Nii, taksilla lähdettiin sitten kohti bussijaamia, eli linja-auto asemaa. Se olisi 2 tunnin bussissa istuminen edessä Pärnuseen. Bussissa ei ollut ilmastointia, puhallustoimi, mutta sieltäkään kylmää ilmaa tietenkään tullut, huh hellettä!! No pari tuntia meni onneksi suhteellisen nopeasti, varsinkin jos oli hauskaa! Kanssa matkustajat varmasti nauttivat meistä. :D

Perillä Pärnussä päätettiin lähteä kävellen meidän hotellille. Muutamien mutkien jälkeen päädyttiin oikealle kadulle, kun viimein kysyttiin missähän kyseinen hotelli sattuisi olemaan ja hah! Sattumalta oltii sitte oikealla kadulla ja hotelli oli siis kadun toisessa päässä! Mutta tulipahan sitten patikoitua oikein kunnolla! Jalat on  teräs kunnossa!
Pienen patikoinnin jälkeen selvitiin kaupan kautta hotellille. Huoneet oli melkein päällekkäin ja välissä oli vain pari kerrosta. Me oltiin sitten 1 kerroksessa ja ystävät 3 kerroksessa. Hotelliin kuului minigolfkenttä, kylpyläosasto jossa oli isoallas, poreallas ja sitten iso pyöräallas, jossa jotain suihkuja. Myös höyrysauna löytyi ja tietenkin terassi. Allasbaaria ei ollut, mikä harmitti kanssa matkustajiani. :D Itselläni ei ollut hätää, kun kerran uimaan mentiin, niin uimaanhan mentiin! Ai että se oli ihanaa! Pitänee lähellä olevista uimahalleista tiedustella kausikortteja, jospa sitä alkaisi loppuvuodesta siellä käymään, kun tällai kesällä voi käydä ihan lätäkössä pulikoimassa. ;)
Jatkuu!! Hotelli oli siis meidän makuumme, yksi huonoja puolia oli, että hotellin ööklubi/nightclub ei ollut avoinna, ei lainkaan ja juuri meidän tuuriamme! No mutta keskustaan ei taksi maksanut onneksi paljoa! ;)
Hotellin ravintola ei ollut meidän makuumme, muutakuin aamupalan suhteen. Oltiin ekana päivänä sitten hotellin raflassa ja meikäläinen veti leipää kera kanakeiton jossa wokkivihanneksia ja annos oli ehkä 1 dl kokoinen kokonaisuudessaan. :D Eikä toistenkaan oikein ollut minkäänkokoiset, varsinkaan jos puolet ruoasta on sipulia. :D No mutta tulipahan koitettua! Aamupala olikin oikein maistuva, kahvistakin sai maistuvan, kun teki omalla suhdanteella vaan kupillisen itselleen, niinkuin meikäläisen mies teki. ;)
Eli hotelli on selvitetty, ja tykkäsimme kovasti. No mitä nyt 4 tähden hotellista voi ajatella! :D

Ensimmäinen päivä ja ilta edessä. No päätettiin lähteä uimaan rannalle, koska Pärnu on tunnettu valkoisesta hiekkarannastaan ja sinne siis tähdättiin! Mikä sen parempaa olisi ollutkaan, kuin lämmin kesäilta ja meressä uiminen ja muutama kylmä mukana. Meri oli yllättävän lämmintä, ainakin meikäläisen mielestä. Kyllä näytti ilma kauniilta ja oli kyllä mahtavaa olla meressä uimassa ja se hiekkaranta on vaan niin upea! Ihmisiä kyllä riitti pitkälle iltaan. Uimisten jälkeen mentiin sitten rantabaariin istuskelemaan iltaa, siinähän se aika menikin kivasti, kunnes tuli hinku kauppaan ostamaan vähän juotavaa pariksi päiväksi ja jopa kolme kassillista juotavaa tuli ostettua. Johan oli jano! :D Kaupan jälkeen oli taas patikointi hotellille, mutta onneksi sinne osattiin jos yllättävän hyvin! Ensimmäinen ilta alkoi mahtavasti rannalta, siitä jatkettiin sinne kauppaan ja sitten hotelliin jossa aloiteltiin oikein kunnolla iltaa varten. Illalla oli tiedossa Pärnun keskusta, eli baariin mars! Ei ollut yhtään huono baari ollenkaan mihin astuttiin. Sisäänpääsy oli jokaiselta sen 3€ ja naiset saivat sen lisäksi ilmaisen juoman sisään tullessaan, ei siis huono ollenkaan! :P Yömyöhään asti oltiin ja sitten piti päästä "kebabiin" ennen "kotiin" menoa. :D No kiva siinä sitten yrittää ettiä jotain ruokapaikkaa, varsinkaan kun ei yhtään tiennyt missä sitä oltiin. No jälleen pitkän patikoinnin jälkeen kysyttiin sitten, missä olisi jokin sapuska paikka ja lopulta sitten selvisi, että pizzeria jonne haluttiin oli jo kiinni, mutta rannan snäkäri oli auki. Ei muutakuin sitten tilaamaan ja huimat 7 purilaista! :D No oli porukalla syömistä! Meikäläinen ei ees maistanu kerran jos tietää, että vatsalle ei tee hyvää niin turha yrittääkkään, ettei makaa paikallisessa sairaalassa kahta päivää!
Ilta päättyi hyvin, päästiin hotelliin ja melkein kaikki 7 purilaista tuli syötyä (olivat siis tuplaten hesen kerroksen kokoisia ja maksoivat varmaan sen 2€ kpl, ei siis hinnalla pilattuja ollenkaan.. :D)

Lauantai päivä menikin sitten kylpylässä melkein puoliin. Aamupalalle päästiin kymmenen maissa ja sieltä sitten suoraan pulikoimaan, ai että! Kylpylät on kyllä niin mun paikkoja! Ja uiminen on niin mun juttu!
Aamupäivä/iltapäivä pulikoimassa, no sen jälkeen etsimään ruokaa! Ja edessä oli eilisiltaisen pizzerian etsiminen uudelleen. Rannan kautta kiertäen päästiin sitten perille ja kokonaisuudessaan odottaminen pöytään ja syöminen siellä kesti yhteensä 2 tuntia, mikäs siinä sitten. Hyvää oli ruoka ja ihan ähkyssä oltiin kaikki! Kanta-asiakkuus korttikin tuli sitten hankittua, ei huono ollenkaan! :P
Ilta jatkui sitten kauppareissulla, ostoskeskus here we come! Ei sitten tullu osteltua kauheasti mitään, kun ei ollut oikein kaupat auki. Viron juhannus kun on 23.-24.6. joten meidän rahat siinä sitten säästyi, kerran ei ostettu sieltä itselle mitään. No saa tuhlata rahoja ihan Suomen puolla sitten. ;)
Väsynyt lauantai-ilta meinasi mennä vaan nukkumiseksi, mutta päätettii sitte mennä vielä rannan suuntaan katsomaan, jos olisi minigolf paikat auki, no eipä olleet. No rantabaariin mars! Siellä sitten yksillä ja vähän iltapalaa ja pian pois kun hyttyset söi!! Ja nimen omaan SÖI! Kivat paukamat kaikilla!
Hotellin baarissa sitten naukattii yhdet ja mentii nukkumaan, jotta aamusta noustaa ajoissa syömää ja vielä pulikoimaan kylpylään. ♥

Sunnuntaipäivä koittaa..Väsyttää, mutta silti pitää nousta syömään. Krapulaa ei kellään, hyvä! Aamupalan jälkeen uimaan tunniksi, sen jälkeen nopea pakkaaminen ja patikointi kohti bussijaamia. Ensimmäinen bussi johon mahtuu lähtee 15.30, no mikäs siinä. 2 tuntia aikaa shoppailla niissä kaupoissa mitkä vielä ovat auki. Suhteellisen samat hinnat siellä kuin täälläkin. Puhelimet jne samoissa ellei enemmän. Vaatteet hieman halvempia ja sama kengissä. Paikallinen hesburger tuli koettua ja asiakaspalvelu oli TOSI tylyä! Harmitti oikein, mutta selvittiin hengissä sieltä sitten. Bussi saapui ajoissa ja matka kohti kotia alkoi pikkuhiljaa, väsytti ja paljon!! Bussissa ei minkään näköistä ilmastointi saati puhallusta! Tukalan kuuma! Saunassa ku ois ollu! 2 tuntia edessä ja hirvittävä olo syämisen jälkeen. No pian ollaan perillä! Torkkumista ja nuokkumista oli se matka. Mutta hengissä selvittiin! Asemalta sitten taksi satamaan ja sieltä shoppailee, tai piti mennä, mut kaikki kaupat oli kiinni jo, niin eikun terminaaliin ja hakemaan liput ja odottelee laivareissua! Tyhmä Superstar, jossa voit yöpyä ihan typeränä ajankohtana! :D

No mutta tulipahan tehtyä matka ja oli elämyksellinen! Katsotaan mihin ensi vuonna juhannus meidät vie. Tää juhannus oli ainakin mahtava! Ja niin kuuluikin olla! Hyvät ystävät kruunas reissun! :) Ja kellekkää ei tainnu jäädä pahamieli, vai jäikö?! ;)

Seuraavassa tunnelma kuvia tähän tekstiin liittyen! ;) p.s. Kuvat ei oo oikeassa järjestyksessä, ihan sikinsokin! ;)

Mirage

Lisää kuvateksti

Kiitos teille ♥ ;)

2 kommenttia:

1. Kivan oloinen blogi, tosin kuvat saisivat olla vähän isompia omaan silmään! :)

sonjakorpela.blogspot.fi

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kuvia klikkaamalla saa suuremmiksi. Ja tässä oli ajatuksena se, kun kuvia oli lähes 2000 joita matkalla otettiin, niin parempi tiivistää kollaaseihin. :)